Nu ÄR det vår!

Jag lämnade nämligen vantarna hemma. Blev hämtad utanför dörren, och avsläppt utanför m&p:s dörr, och själva bilfärden är ut ur vårt område, genom rondellen, fram till deras område, fram till dörren. Så det var ju inte jättedjärvt gjort. Att sitta i bil två minuyrr. Men jag är frusen av mig, förutom när jag har nattsvettningar såklart, så det är ett riktigt vårsteg att gå barhandad.

Har inte sett några blommor ute eller så, bara vår stackars ros från i höstas, men jag är å andra sidan inte bland naturen. Så nu väntar jag på att allt grus på planen framför huset ska bort. Det är ett säkert vårtecken. Vanna drar in en del, det märks faktiskt på golvet.

Men det ska bli värmebölja, 11 grader. Och idag såg jag solen! Såg den två gånger före det i veckan, men om det är för att sömnen avbrutits blir man inte glad. Men idag var det jättespännande att det var ljust ute klockan 17. Jag satt och vände och vred på huvudet och tittade på allt som en turist. En turist i mitt eget postnummerområde. Det låter som en thriller, eller hur!

4 kommentarer:

modren sa...

Ja, vilken sommarsöndag!
Gick till kyrkan idag med min marinblåprickiga klänning och din vackra knallröda kavaj. Frös inte. Det var plus 10 i morse och plus 16 när jag kom hem från kyrkan.
Alltså, är vintern slut på riktigt?
Vem behöver åka söderut?
modren

Anja Olergård sa...

Å, jag älskar den kavajen!!! Om inte för nåt annat så ville jag vara smal så jag kan köpa kavajer på Joy, deras passform är gudomlig!

modren sa...

Jag älskar också den kavajen, den är underbar både i färg och form.
Så glad att jag kan ha den.
Borde tagit ett foto och skickat men är snyggare i fantasin än i verkligheten.
modren

AL sa...

Vår! Aldrig i mitt liv har jag längtat efter vår som i år. Är det en vuxengrej? När jag var barn tyckte jag alla säsonger var härliga, men kanske mest vinter.