Egg Carton Flowers And Egg Carton Crafts

När det blir för mycket pyssel, som att göra blommor av äggkartonger, blir jag liksom lite galen. Att man pysslar med barnen är väl jättefint, men att slösa mantimmar är som att slösa mat, det finns folk som både är svältfödda på mat och energi. Jag vet att jag knte är helt logisk och att var och en har rätt till sin hobby och kreativa terapi.

Nej, jag neggar inte pyssel. Jag gjorde kort med hjärtans lust när jag orkade sitta upp förr. Så det är mest när det blir överdrivet som jag provoceras lite. Som jag trodde att jag skulle bli när jag såg rubriken ovan. Men faktum är att mitt i irritationen växer en beundran fram. Tänk vad folk kan göra. Fast den allra bästa är anthropologies blomregn, alltså översta bilden,den jag har satt in här. Inget pill liksom (fast jo, jag förstår ju det) men en bombarderande effekt.

Håll till godo!

Källa och säkert tio makalösa bilder till på Dishfunctional designs.

2 kommentarer:

Sara sa...

Håller med. Om jag kunde sitta upp och göra något skulle jag baske mig inte pyssla med äggkartonger!
Men om jag hade ett krävande jobb och ville koppla av och inte titta på tv eller läsa en bok, då kanske!

modren sa...

Wow, säger jag bara fast jag av princip aldrig säger wow. Det är ju hundskäll på ren svenska...
Det blomregnet var ytterligt elegant och fullt av glädje!
modren som gärna tittar på lite pyssel på Pinterest då och då. Tror man måste ha en del energi för att pyssla. Jag samlar energi sen 1,5 år tillbaka till att måla en tavla. Har hittills köpt färger och pannåer i alla fall.