Sugen på räkmacka, kl 4:51

Jag har ätit havregrynsgröt till frukost idag och sen yoghurt och flingor till kvällsmat. Är man bara uppe ur sängen några timmar hinner man inte med så mycket mat. Mikael åt gårdagens rester och jag var väldigt sugen på havregrynsgröt. Så det är inte synd om mig.

Det enda är att nu är jag rätt hungrig. Kan inte tänka på nåt annat än en räkmacka. Det var nämligen en bild av en räkmacka som anföll mig när jag läste inredningsbloggar. Vad ska jag ta mig till? Gå upp och dricka en kopp te duger liksom inte när man har en räkmacka på näthinnan. Räkmacka, räkmacka, räkmacka!!

Räkmackan på bilden har dock inget med blogginlägget att göra. Jag googlade fram den, från metrobloggen tror jag.

10 kommentarer:

Sara sa...

Den räkmackan de har på Gothia Towers heter de luxe och har en stor klick löjrom. Trodde jag hade en bild av den på bloggen, men jag hade satt in en bild av en viss läkarmottagning i Mölndal den dagen istället. Snacka om snedprioritering!

Eva sa...

Jag säger bara "Börjes" i Tingsryd!

Cecilia summerar sa...

onlinepizza finns ju, fast onlineräkmacka har jag inte hört talas om. Men pizzeriorna brukar åtminstone ha räksallad. Känner igen detta att bli toksugen på nåt. Onlinekanelbulle eller onlinelakrits saknar jag oftast.

Monica sa...

Vem blir inte sugen på en rejäl räkmacka efter den bilden? Mums.

Anja Olergård sa...

Gothias räkmacka var faktiskt en av bilderna som kom upp när jag bildsökte..

Anja Olergård sa...

Ska notera det då, tills nästa gång jag är i Tingsryd. Måste nog slå upp Tingsryd också. Ryd låter som småland?

Anja Olergård sa...

Kanelbulle och lakrits, jag får svallningar :)

Anja Olergård sa...

Satte in den på min board Sweden på pinterest. Där kan du nog få hemlängtan.

modren sa...

Räkor är finfin LCHF-mat. Lägg dem på ett salladsblad på en oopsie och klicka på majo.
Ni har det bra ni som gillar skaldjur. Jag är uppväxt på tjockmjölk (långfil alltså) och tunnbröd och laxöring och förstår mig inte på såna delikatesser. Det är nåt med den råa konsistensen... bbrrrrr.
modren

modren sa...

Jag har lagt märke till att inlägg om mat alltid får en massa kommentarer på FB. Gäller tydligen din blogg också.
Maten ligger oss varmt om hjärtat alltså...
modren