Tårta

När stinafina var här pratade vi om tårtor och att en del överdriver (tycker vi) med värsta trevåningtårtan och elaborate tema på ettåringens kalas. Eller bjuder hela klassen på lekland. Trevåningstårta får man spara tills man gifter sig.

Nu är det i alla fall i usa populärt med nakna bröllopstårtor. Tycker det är vackert på ett sätt, men misstänker att det är lite torrt. Det tror jag ju visserligen om de där färgranna barntårtorna också.

Egentligen är jag inte helt galen i tårta. Vi hade inte ens nån tårta på vårt bröllop utan åt kladdkaka med grädde och hallon. Jag blir lite oppositionell av sånt där som man "måste". Plötsligt börjar jag tänka på pannkakstårta och pippi. Det är väl grejer, det! Eller glasstårta. Den kan bli finare än man tror.

Det största problemet, dagen till ära, är dock att vi inte har något våffeljärn. Mikael har haft flera, men vi tror inte att de har flyttat med hit. Jag ska gå och kolla i två skåp som möjligtvis har några hemligheter i sig.

Ursäkta, jag kan inte flytta bilderna till där i texten de hör hemma. Vet inte om jag brukar kunna det på plattan, men jag är ganska borta i huvudet idag. Det här inlägget är lite som en ikeamöbel, att man får pyssla lite själv innan man har en färdig vara.

4 kommentarer:

Sara sa...

Torr årta är SÅ inte värt kalorierna!

modren sa...

Pannkakstårtan och kladdkakan röstar jag på. De maffiga konstverken var bara för överdrivna.
Båda dessa kan man ju också baka som lchf, men då smakar det därefter :-(
modren

Monica sa...

Angående modrens kommentar om lchf-bak... Inte värt det! Det enda jag gillar i den vägen är nötbollar. Jag gillar också enkla men goda skapelser. Fast de där tjusiga tårtorna är ju ögongodis! Synd att de ofta inte är lika goda som de ser ut.

modren sa...

Monnah, delar du med dig av dina nötbollar? Receptet alltså? Jag har bakat kilovis med lchf-bröd och efterrätter och det blir samma besvikelse varje gång.
Hackade/Mixade nötter, smör, kakao eller vad?
modren