Spam

Dålig rubrik kanske, för detta inlägg är inte nåt spam. Men dock filosoferingar om spam.

Jag är ju lite knäpp som ni vet, och tål inte att ha spam i min spamkorg, även om de deletas automatiskt därifrån. Så varje morgon (och middag och kväll) när jag kollar min mail tar jag bort spam. Första gången jag kollar brukar det finnas ca 20 och sen får jag väl kanske 10 till på en dag. I underkant räknat tror jag. Men när svininfluensan hade kommit på tapeten hade jag plötsligt 48 spam en morgon! Wow, tänkte jag, nu kan jag köpa Tamiflu för en spottstyver. Men icke. Jag har fortfarande inte fått något influensarelaterat erbjudande. Inte för att jag läser mina spam, men man hinner ju se en skymt. Är ändå lite besviken på skräpmailarna. Just nu borde jag väl vara mer livrädd för influensa än för att bli pleased in the bedroom eller skaffa mig ett university diploma, och de två sakerna är det mesta jag blir erbjuden. Diskriminerande.

Däremot fick jag idag ett spam som handlade om 3 tips for Christian sex. Visste inte att kristna hade sex på nåt annat vis än det vanliga. Alltid lär man sig nåt, till och med av spamen. [OBS. Jag är ironisk.]

Inga kommentarer: