Skriverier

Jag har ju en deckare i huvudet, som kommer att ta låååååååååååång tid att orka få iordning på. Dels ska jag ju tänka ut alla detaljer så att inget motsäger nåt annat och att allt är lagom logiskt osv, och så är det ju ett rätt arbetsamt projekt att spotta ur sig sisådär 70 000 ord eller vad en deckare nu anses ska ha. Men kanske blir jag klar om fem år eller så. Fast det är ofta detaljerna i boken jag ligger och funderar på när jag ska somna. Så roligt!

Fick ju en annan idé för några månader sen, om en bröllopsbok. Nu minsn jag inte längre vad som skulel vara så specifikt med den, men jag hade kollat på alla bokställen att det faktiskt inte fanns någon sån bok förr, så nischen var tom. Men sen såg jag att det skulle komma en sån nån gång i vår. Och för den delen börjar jag tröttna på bröllop. Skulle nog inte orka hålla mig entusiastisk inför slöjor och bordsplaceringskort så länge som det skulle behövas för att klämma ur sig en bok.

Men för cirka en vecka sen fick jag en annan idé. Den kan jag inte berätta om här, så ni snor idén. Jag är ju sjuk och långsam och vem vet om jag orkar göra slag i saken. Men idén tänker jag behålla ett tag till, för den är bra! Det här är också en bok som inte redan finns, en som jag kan se flera "användningsområden" för, och som snarare blir mer och mer i ropet än tvärtom. Hade själv behövt den vid ett flertal tillfällen, och har hört andra säga samma sak. Så nu ska jag ta bort några bröllopsbloggar från min alldeles för digra RSS-feed-lista och sätta mig och skissa lite mera på Boken, medan jag orkar sitta upp. Här är titeln: "Xx Xxxxxx, xx xxxx".

Skrivarglädje!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Monica sa...

Spännande! Ser fram emot fortsättningen.