Lurendrejeri

I början av Sellpys karriär som sälj-det-du-inge-behöver-mellanhand hade de ganska bra priser. Nu är de helt vanvettiga. En begagnad prydnadskudde från Hemtex för 200:-? Gamla täcken och huvudkudde som är helt massakrerad i formen, ser jätteläskig ut och som ingen vill köpa ö h t, det sitter de och matar in? Varför? Förut kunde man fynda bland deras grejer, men nu är fynden gömda i ett berg av skit. Dessutom sitter folk och hittar på priser, och då kan man se två likadana saker med helt olika pris, och inte för att den ena är i bättre skick, för de ser likadana ut och kommer nog från samma person. Såg ett par fina skor i storlek 43 och jag får ju större fötter när jag blir tjockare och tänkte att det kunde vara skönt med ett par rymliga ballerinor av god kvalitet. Men då är de i själva verket strl 8 och det är 42, inte 43. Varför stressa så mycket så det blir fel? En gång köpte jag ett par underbara eccostövletter som jag knappt fick in foten i och då visade det sig att de inte var 42 utan 7 1/2. Så onödigt och så hemskt synd på stövletterna, som kändes som handskar för fötterna.

Det senaste nu som gör att jag blir upprörd är att de försöker sälja 2 naggade koppar för 30:-. Seriöst? Vem vill ha det? Det är ju inte precis musselmalet. På Ikea får man likadana för 9:- styck. Utan nagg. Och att skicka två koppar med Schenker kostar 59:- och varför ska man släppa ut massa avgaser för två trasiga koppar? 45:- per kopp slutar det på. Alltså.

Sån tur att jag hittar saker att irritera mig på.



Inga kommentarer: