Köldrekord!

Det var 22,1° i sovrummet och vi har fortfarande sommartäcken! Hjälp! Jag vred på elementet på max och hämtade en fleecefilt. Men fryser ändå som en hund. Måste nog ta på mig pyjamas också för jag sover så dåligt om jag får sån där frossa. Det är helt svinkallt! Jag hade dessutom hela 36,1 grader när jag vaknade imorse och 35,8 när jag la mig igår. Så jag tål inte kyla så bra, om man säger så. Inte värme heller visserligen. Och de av er som inte har den stora förmånen att bo i lägenhet och inte betala sina egna uppvärmningskostnader, er skänker jag en tanke ikväll. Nu börjar det ticka. Hur var det med de vackra, charmiga sekelskifteshusen där vinden och kylan går rätt igenom både huset och märgen. Nu vill jag plötsligt absolut inte flytta till en villa i Österhaninge! Inomhustemperatur på 23.5-24,5° i villa får man nog bara till rimlig kostnad om man har vattenburen värme och bor ovanpå en geyser.

Inga kommentarer: