Dagens Maxima

Förutom att klänningen har några sitttveck så är det här en klänning som prickar in så många rätt på min lista.

V-ringad, lite halvhemligt, men ändå.
3/4-ärm. Det är alltid rätt. Really.
Midjelinjen som går något uppåt för att möta den strikt veckade kjolen, som är helt perfekt lagom lång. Jag kallar detta Understatet Royal Elegance. Jag tror att det är min privata klädsmak faktiskt.


Skulle kunna ha den i vilken färg som helst utom möjligtvis senapsgul eller curry-orange (jag ser ut i ansiktet som om jag har ätit dålig curry och är på väg till toaletten av de färgerna) och gärna med en volymiös nederärm. Men tyget är tjockt och stelt men perfekt skräddat. Även om jag fick tag på ett recept, nej, vad heter det, mönster, så kan jag inte teorin bakom var på mönstret man ska ändra för att det ska bli som man vill. Det kan man säkert lära sig på pinterest och Youtube, men jag orkar ju knappt sy en meter, så... Är man drottning så får man ju dock inte köra med samma modell jämt, för då känner folk sig inte utvalda. Men eftersom jag bara är drottning i Mikaelsrike, så borde det vara ok? Då väljer jag en i vinrött. Och matchar med röd hatt, röda skinnhandskar och röda pumps. Å, vad snygg jag är, å!

Inga kommentarer: