White Christmas

Det töade ett par där före jul så det där tjocka lagret av gnistrande snö som låg på tak, brevlådor, buskar och allt, smälte bort. Kvar blev bara det vanliga på marken, som inte ens knarrade längre. Men när jag ser andras foton, t ex folk i Göteborg, ser det ut som ett annat land. Är glad för vädret i Stockholm faktiskt.

Jag hade mina höstboots på mig en gång i snön och hade svårt att hålla balansen. Så jag testade vinterstövlarna, och dels blev jag varmare om benen men dels hade de en superbra gummisula. Så jag måste som väl är inte skaffa mig broddar till skorna. Det är jag för sjutton för ung för!

Mina stövlar är från Ellos. Äkta skinn, rejäl vintrig sula, varmfodrade, oanvända, fick dem för 300:- på tradera. I originalförpacknkngen. Wkn-win.

Och vit jul har det varit, typ, nästan, i alla fall.

Inga kommentarer: