Vilken tur!

Igår gjorde jag nåt i handväskan och såg att de 600:- som jag alltid har där inte fanns. Jag letade igenom hela väskan och i en liten som jag haft med mig när jag åkte komet. Inga pengar. Orkade inte stressa över det och hoppades att Mikael sett pengarna (eftersom handväskan stod öppen på matbordet) och lånat dem. Det har han aldrig gjort förr, men hellre det än att jag slarvat bort 600:-.

Så idag frågade jag, han hade inte lånat dem eller sett dem. Han hjälpte mig tänka igenom de senaste dagarna och vad jag gjort. Jag tog kometen och var på Apoteket (gratis), postade ett brev, samt försökte få fram mammas och pappas nycklar hemma hos dem. Inget med pengar. Jag köpte pioner men första gången var det med ett presentkort och andra gången ersatte hon de första som inte slog ut. Jag hade däremot köpt pizza när jag varit hos doktorn, men jag betalade med kortet. Och jag hade inga kvitton i väskan, vilket jag borde haft om jag köpt något.

I såna här situationer blir jag lite rädd. Jag är inte en sån som tappar bort nycklar och glömmer var jag lagt saker. Mikael däremot tappar med jämna mellanrum bort rakapparaten, eller i ovanligare fall laddarsladden och rakar sig med hyvel. När vi var på Sicilien hade han glömt mobilladdaren hemma så vi tjuvläste ett reklamblad som vi såg i någons brevlåda och hittade en elektronikaffär. Ett så festligt minne, så jag har inget emot att han är lite professorsvirrig. Numera är jag själv rätt glömsk, men det är inte riktigt på det glömska viset utan mer att jag inte kan tänka. Så jag blev rädd för att jag hade slarvat bort 600:- och inte hade minsta minne av vad jag kan ha gjort av dem.

Så när jag sagt tack och hej till min hemtjänst började jag leta systematiskt i väskan. (Den är förresten en svart Burberrykopia i fint skinn och som jag fått av min syster. Förlåt Burberry, men ni har inte förlorat några pengar för jag hade aldrig haft råd med en äkta. Fast man ska inte köpa kopior. Fast jag är väldigt tacksam för den.) Jag tog ur grej efter grej och allt som kunde innehålla pengarna öppnade jag och kollade noga. Inga pengar! Och så tog jag den lilla väskan, som har tre fack på insidan, mobilfack och ett fack på utsidan. Jag hade letat i den också igår natt, men nu kollade jag igen. Upptäcker att dragkedjan till ytterfacket var stängt. Och efter att ha hållit säkert tio miniböner så hittade jag pengarna! I ytterfacket! Och jag kom ihåg att tacka minst lika många gånger!

Så nu undrar jag vad jag ska köpa. Nä, faktiskt inte, jag ska använda delar av pengarna till klippning nästa vecka. Egentligen vill jag köpa nya påslakan men det är inte riktigt nödvändigt. Det finns några i blått mönster på Hemtex och som är på rea nu för 249:- men jag är lite snål. Har också "shoppat" på Ellos idag för de hade också rea. Jag gick ju ner lite i vikt när jag slutade med en fetmedicin, men de kilona har jag fått tillbaka. Äter ju en annan fetmedicin och sköldkörteln är superslö så det är inte konstigt. Men jag skulle så gärna vara smal! Det finns så mycket snygga kläder! Och mina sommarkläder är nästan en storlek för små.

Jojo hade en marinblå volangkjol med blommor i söndags. Hjälp, vad snygg den var. Och satt som en smäck! Jag vill shoppa! Har sett så mycket på kläder på Pinterest på sistone att jag är så sugen! Men jag vill inte vara dubbelt så stor som plusmodellerna. Illa när man tycker plusmodellerna är smala...

Får nöja mig med att kolla på kungliga kläder på dopet imorgon. Jag rapporterar!

Och så är Marys svarta kläder kvar.

Inga kommentarer: