Bröllopskläder

I helgen var det bröllop för prinsessan Madeleines bästis Louise Lussan Gottlieb. (Jag kan inte tro att jag skriver de orden, som en äkta Svensk Damtidningsreporter.) Madeleine var brudtärna och har inte valt sin klänning själv. Har för mig att jag läste att det var Fadi El Koury. Skorna var Marchesa för ca 14 000:-. Jag tyckte en svag fyra. Den satt lite löst och overkligt även om färgen var fin och volangerna gav sommarkänsla.

De övriga kungliga damerna kan jag dock recensera.

Kronprinsessans klänning är från Jenny Packham och kostar 43 000:-. Det är lätt att vara generös med andras pengar, så jag säger att det var fett värt! 5 poäng!

Sofias klänning är från Ida Lanto. Den får bara en trea av mig. Det kanske är kameran men tyget ser för "vanligt" ut. Lanto säger siden men jag vet inte om det var bästa användningen av siden.

Silvias klänning är fantastisk! De där två panelerna på kjolen är spännande detaljer, och ändå är blommönster en detalj som kunde stå för sig själv. 5 poäng till henne också.

Underbart! En skönhetskavalkad!

Sen måste jag säga att de tre tillfällena under veckan där vi har fått se Victoria har hon varit bedårande! Först den blommiga klänningen som fått ärmar och som hon hade på kronprins Fredriks 50-årsfest. Ljuvlig!

Och sen en rosa från H&M Conscious Exclusive. Där var ordensbandet lite oturligt men klänningen helt ljuvlig!

1 kommentar:

modren sa...

Undrar om de är så naturligt smala hela gänget eller om de kör med dieter.
Jag älskar att dronningen vågar vara så djärv i sitt klädval. Härligt med äldre människor som inte gömmer sig i gråsvart.
Nåja, vad gör det om hundra år.
modren