Så glad!

Jag har en smörgpsbricka (liten variant på 20x27 cm) i brunt med vedervärdigt mönster i beige och orange. Den kostade en mycket liten slant på Ikea för kanske 10 år senoch jag ville ha just den storleken så jag nöjde mig med den fula i väntan på en finare. Men Ikea -- som trots att de har inrett folkhemmet inte är min smak alla gånger -- har aldrig kommit med en finare bricka. På tradera finns det ofta runda brickor av Nadja Wedin, och hennes mönster älskar jag, men en rund bricka tar massa plats som inte kan användas. I julas hittade jag en underbar, mörk bricka med blommönster i pionstil på Mio, både i rund modell men också i liten fyrkantig. Men vi har inte varit på Mio sen vi skulle köpa matbord och stolar och rekade möbelaffärerna i området. Ni anar nog hur det slutar.

Jag har kollat på tradera med jämna mellanrum, och nu -- dra på trissor! -- fanns en fyrkantig i rätt storlek med marinblå bakgrund och William Morris-liknande mönster. Och jag som visste vad man får betala i affärerna tyckte jag gjorde en toppenaffär som fick den för 107:- plus porto.

Här får ni se den. Lite spegling och smuts i hörnet (det är inte vår lägenhet utan säljarens bild, om nån som har varit här försöker begripa var den legat när jag fotade, vilket jag då inte gjorde). Jag är så nöjd!!!! Det bästa köpet är ju när man har haft en användbar sak i flera år men som man avskyr ur estetiskt perspektiv, och så kan man byta den mot en pryl med både form och funktion.

Jag förvarnade Mikael i bilen på väg hem från doktorn att jag inte skulle kunna låt bli att visa honom den. Jag vet mycket väl att han inte är intresserad, men jag är väldigt intresserad av att visa den, så då får han spela med.Han kände igen stilen på mönstret och stammade nåt när han försökte komma på vem det kunde vara. Jag är så nöjd!

Och P.S. Det måste ha varit världens bästa säljare. Hon hade slagit in den först i beige typ silkepapper, sen med en sån där randig wellpapp som man tejpar runt ömtåliga saker, sen låg det ett vykort som jag har glömt texten på men det var väldigt snällt, och sen hade hon använt en AdLibris-bokkartong (vilket är suveränt, att återanvända förpackningsmaterial för miljöns skull alltså, och jag hade den k brevlådan dagen efter att hon hade pengarna. Jag ska faktiskt kolla om säljaren har nåt mer jag är intresserad av. Och så ska jag maila henne, tycker inte det räcker med sånt där köpebetyg bara.

3 kommentarer:

Monica sa...

Supersnygg!

Anonym sa...

Ja, jättesnygg!!! Kul att du fick tag i den.

Apropå något HELT annat, jag har en annan kul uppgift till dig (om du har lust, såklart, annars inte). Helt plötsligt har jag fått för mig att jag vill ha en grön klänning, alltså jättegrön, mitt ibland allt det svarta och gråa och marinblå som för övrigt populerar min garderob. Har du några inspirationsförslag till mig? Viktigt är att jag ska vara snygg i den �� /lillan

Monica sa...

Lillan - det kan väl inte finnas något som du inte är snygg i??!
https://www.booztlet.com/se/sv/lauren-ralph-lauren/4r-matte-jersey-electa_16344568/17058770?navId=21&group=listing