Plockepinn, min version

Jag tyckte inte så jättemycket om plockepinn när jag var liten. Minns att mormor och jag spelade det ibland. Men nu har jag hittat min egen version, som jag faktiskt tycker är mer spännande än barndomsvarianten. Den innehåller två element, ett, en Mikael som har somnat i sin fåtölj, och två, makten till tv:n som ligger på hans mage. Leken går ut på att ta makten utan att väcka Mikael. Jag lyckades nyss. Överkurs är om han rentav håller den i handen, då klarar jag det bara kanske hälften av gångerna. En gång sa han Jag tittar på det, men somnade lika fort igen. Då fnissade jag mycket. Men man får ju vara smart också, inte prova om han precis har hostat eller så, då är han ju mer lättväckt.

Så nu tittar jag på 24 hours in A&E. En stackars kvinna som kanske har fått stroke. Nu är reklamen slut!

Inga kommentarer: