Stackars!

Den här bilden berör mig. Jag är inte superinsatt, men man ser att den är från tiden när kronprinsessan led av anorexia. Och att hon tydligen fick det pga pressen att bli Sveriges drottning, pressen att vara perfekt i en svår roll. Det kan man ju på ett sätt förstå är en stor press, särskilt om hon egentligen inte trivs i rampljuset av naturen.

Men i den här bilden ser man händer runt om henne. Jag lägger in min egen tolkning och som inte behöver vara rätt, men det ser ut som om alla vill henne nåt. Händer som vill ha henne, ta i henne, dra i henne. Det måste kännas stressande att vara den som alla vill ha nåt från, och det måste alltid vara storslagna ögonblick för ingen svensk vill ju känna att mig brydde hon sig minsann inte om. Ja, jag kan föreställa mig till en liten del hur pressande det måste kännas att uppfylla ett helt folks förväntningar. Nu tycker jag ju visserligen att hon lyckas med det! Jag är jättestolt över henne.

Inga kommentarer: