Skokärlek

Jag har alltid varit väldigt svag för loafers och lackskor, så därför blev jag väldigt förälskad i dessa lackloafers från Zara. Men Zaras damskor brukar bara gå till storlek 41 så jag får nöja mig med att sukta. Inga storfotade vikingakvinnor göre sig besvär bland de små spanjorskorna. Kommer ihåg när min korta och smala vän Sanne läste på universitet på Kanarieöarna och kände sig som Kempedame Viola (ska sägas på danska) för att de spanjorska kvinnorna var så små och smala. Ja, jo, fast det var väl kanske 18-åringarna, för jag ser inte direkt spanska 50-åringar som sinnebilden av petite? Franska kvinnor däremot är smala, men inte italienska eller grekiska. Så det där med medelhavsdiet vet jag inte. De franska kvinnorna har nog disciplin och späker sig och ägnar sig åt lagomets lov. Njutning i lagom doser. Om det gäller mat alltså. När det gäller kvinnor är de inte kända för att nöja sig med bara en liten portion. Jag har bara känt två fransmän och den ena hade en älskarinna. Kanske den andra också men jag visste i alla fall inte om det. Men kvinnorna är smala. Ytterst vetenskapligt uttryckt.

Inga kommentarer: