Inspirerande

Tapeten, träet (vad heter wainscoting på svenska?), stilen. Mmm. Vill göra om här hemma!

Men två veckor i rad har jag lyckats med ett projekt per vecka. Ena veckan tog jag bort allt som låg/stod bredvid sängen så Mikael kommer åt att dammsuga. Mycket gamla tidningar var det! Den här veckan har jag gått igenom gamla papper, brev och foton från 1994-1995 nr jag var på mission för min kyrka. Och blev sjuk. Lite jobbigt att konfronteras med det. Men jag har fått reda på att jag blev sjuk redan i augusti och inte som i september som jag trodde. Sen har jag läst att jag tappade förtroendet för engelska vården när de luktade en i munnen, sa Det är ett virus, och skickade hem en med fjärde antibiotikakuren. Hade det varit nu hade jag vägrat AB om de inte odlat först eller om jag uppenbarligen hade blodförgiftning och höll på att dö, alltså. Men sen när jag kom hem tog de bra hand om mig på sjukhuset. Men jag har sorterat bort 2 av 4 pärmar och det var bra gjort. Nu ska jag bara stoppa undan pärmarna också.

Och så utförde vi en effektiv slipsektomi härom dagen när vi sorterade bort hälften av Mikaels slipsar. Det gick fort och man känner sig så effektiv och minimalistisk när man rensar.

Inga kommentarer: