Dagens kommentar

Största och värsta nyheten idag är väl Sara Danius avgång. (Visste ni förresten att hennes mamma är Anna Wahlgren? Inte jag i alla fall.) Kommentarerna i media är många och långt fler än jag kan greppa, men på nåt sätt säger ändå den här allt:

- I en ung kvinnas sinne finns det ett innersta rum, och detta centrum är tomt. Hon sitter utanför och väntar på att någon ska fylla det.

- Jag tänker på Akademiens bästa.

Ett citat är Horace Engdal, ett är Sara Danius. Gissa vem som sagt vad. Och gissa vem som tvingats avgå.

Rickard Söderberg, tenor.

Man ska ha knytblus på sig imorgon om man stödjer Sara Danius. Jag har ingen sådan, men jag tänker ha på mig nåt som går att knyta i halsen! Dock ingen liknelse med en snara, även om den som vill kan dra sina egna slutsatser om vem som hängt Akademin. The jury, however, is not hung!

Inga kommentarer: