Vilken födelsedag!

Och jag har inte ens fyllt år än! Idag kom mamma och pappa med middag. De hade varit och lämnat middag till stackars familjen W, som säkert har det jättesvårt. Vi miste ju Rob och det var ett trauma, åtminstone för mig som emellanåt lider av lite för överkänslig empati, men alla säger att det är annorlunda att mista ett barn, och plötsligt dessutom. Usch, stackars.

Men det var inte det jag skulle fastna på, utan glädjande saker. Middag. Och. Hembakade. Bullar!!!!! Jag är så dålig på att ljuga, men jag gömde först påsen för Mikael på hyllan där spaghettin ligger, där skulle han inte titta, men sen när han kom hem så kunde jag inte låta bli att ta fram påsen och bjuda honom. De var så goda. Hjääääälp vad goda! Jag kan nästan inte komma vidare. Och så en bukett, typ en meter stor. Där var rosor, en PION!!, blad och allmänt förskönande bös i rosa och vitt och bladen var såklart bara gröna. Ja, den var maffig. Men jag är redan sugen på att dela upp den, eftersom den var så maffig, och ställa lite på köksbordet och lite i vardagsrummet. Men i "massan" är väl skönheten, också, så jag låter dem vara som de är. Rosorna var så tjocka, och en pion, nu, det hade jag trott var försent. Om den inte har börjat öppna sig imorgon ska jag värma den med hårblåsen, för slå ut ska den, om det så blir det sista den gör, och det blir det. Sen fick jag mera än gratulationskort i blomsterkuvertet, om man säger så. Och jag som har köpt så dumma grejer på tradera, jag måste sluta med det. Fast ett köp var jättebra, det med åtta nagellack för en hundring. Men så köpte jag ett opi för 49:- med foto av en fullstor flaska med naglar bredvid, ni vet hur, och sen en lång harang om opis historia och framgång, typ. Och den enda texten som stod och som inte var inklistrad, förutom rubriken, var 3.75 ml och så nåt mer, kanske ordet ny.

Sen när den kommer är den i storlek som en fingerborg, I kid you not! Ni vet Mavalias flaskor är ju jättesmå, och denna var väldigt mycket mindre än Mavalia. Är det nån av er som har koll på hur många milliliter det är i en nagellacksflaska? Jag såg bilden på en fullstor flaska o annonsen och började inte gå upp och leta flaskor att jämföra. En intelligent människa hade stannat upp och kollat, men jag är inte särskilt intelligent längre. Och jag tycker ändå att de gjorde fel som visar en bild på en flaska, men man får en annan storlek. Det skrev jag också i mitt omdöme, som säljaren nu officiellt vill dra tillbaka för han känner sig orättvist behandlad. 3.75 ml stod i beskrivningen, med fetstil, och det gjorde det, men mitt klagomål var i första hand på bilden. Vad tycker ni? Jag skulle gärna få er hjälp, för jag tänker ju inte så bra. Om det står 3.75 ml i annonsen, men det är en bild på en fullstor flaska, vad förväntar du dig då? Får man använda vilka modellbilder som helst och skriva obs! Fast jag är tjock och sjuk. Man tror ju på bilden, eller hur? Särskilt på en säljsajt! Kanske inte så mycket på en dejtingsajt, där råder nog photoshopkrig... Ja, ni får gärna tycka till och säga ifall jag blev lurad av bilden eller borde ha kollat ml-angivelsen.

Ja, jag har målat naglarna med min favoritfärg, som är ett nytt nagellack som jag köpte på hm men jag minns bara inte när jag var i en butik. Ja, och den var lika snygg på nageln som i burken! Perfekt efter bara ett lager dessutom. Pluspoäng. Mavalia.

Sen fick jag. -- bless her heart -- en tysk våffelmacher som hon inte vill ha. Men det vill jag! Mikael trodde han tog med sig sin hit, kanske hade han aldrig någon till att börja med, om K hade den hela tiden, och jag hade inte heller nån. I Borås gräddade jag våfflor hos m&p, det är ju en "sjelden" händelse. Jag hade till och med köpt en egen på Ellos, men den var så fruktansvärt dålig att jag till och med skickade tillbaka den använd, och sa att den är så dålig så det blir knappt ens våfflor av det! Så jag har haft ett halvt paket våffelmix i skåpet, och så fort jag bara kan ska jag göra våfflor. Men det är lite smockat på matfronten. Vi har en grillad kyckling vi måste äta upp imorgon innan vi går ut på middag (=Mikaels födelsedagspresent, och jag vet inte ens vart. Stället jag föreslog, en mongolisk barbecue på nån lång, stor gata i centrala Stockholm, hade inte öppet på lördagar. What??!?! M och jag firade min allra första födelsedag tillsammans där nämligen, och jag är ju tokig i kinamat. Men nu blir det en överraskning istället.

Jag har inte träffat N och B så mycket som jag har velat heller. Så är det ju med precis alla som hälsar på. Oavsett om de avsatte fyra hela dagar till bara mig skulle det ju ändå inte vara genomförbart. Jag kan inte göra mer än jag gör, och därför är det alltid svårt att gå hem, eller inte gå upp ur sängen när man hör barnröster hemma. Den var svår. Jag har hållit det inne men lipar såklart nu. Sov för lite i natt och har redan fått sammanbrott och gråt och förvirring och tankeförmåga som en fyraåring, så jag avskriver bara den här dagen. Nej, det gör jag verkligen inte!!!!! Middag, bullar, blommor, pengar, omtanke, våffeljärn!!! Och ett par sandaler, som jag ska sälja på tradera. De var inte heller nya, så det är inte a great offence att vinga dem om så vore. Men det står äkta skinn i dem så då tar Anja upp dem ur soppåsen och tänker att hon ska sälja dem. Samma Anja som ska ha hämtat sitt färdiga id-kort hos polisen i en månad, och som skulle ha tagit prover på vc i säkert två månader, men aldrig "hinner". I förra veckan slängde jag räkningar som var flera år gamla. De hade stått hemskt unsightly på fel ställe i några år. Så jobbar jag. Om ni vill ha nåt gjort 2020, fråga oss nu!

Jag vet inte vad jag skulle skriva mer. Klockan är mycket och jag borde börja min nedräkning. Den tar ju ett par timmar, typ, vilket är vad jag hoppas på när jag tog 2 st av den som Mikael hämtade ut åt mig. Jag blev aldrig trött igår. Alls. TRÖTT PÅ blev jag fort, men inte ens vid sex på morgonen var jag trött. Jo, men inte sömnig. Inte ens när jag tog min tredje stilnoct (man får ta en, men medicinskt sett hade halveringstiden gjort att det inte var mycket till överdos att tala om) blev jag sömnig och det tog mig halvannan timme att somna. Jämfört med tidigare nätter i veckan när jag sovit både 13 och 14 timmar, så kändes nio timmar, dessutom efter folks uppstigning, inte särdeles nöjaktigt. Men i natt räknar jag och mina naglar med att somna snart. Ska ägna mig åt lugn bildkonsumtion tills jag har gäspat tre gånger, då går det att sova.

Jag hade mina låga punkter idag, flera stycken faktiskt (är man labil lipar man ju för vad som helst), men jag är LYCKLIG. Om den här medicinen gör att jag sover längre än normalt, jag kämpar som en tok för att få till 10 varje natt och det är jättesvårt, rent... Ja, vad är det? Inget stör, jag har fyra sömnmedel, men de sitter inte i i tolv timmar som jag vill. Eller 14, så får man två timmar på sig där i början att kunna somna. Men som sagt, gör medicinen inget annat än ger mig längre sömn, så kommer såååå många saker på köpet. Mindre smärtor i kroppen. Idag ojade jag mig som en kärring och höll knappt på att komma upp från vattenklosetten. Migrän mindre, huvudvärk mindre (nackont mindre). Mindre feber. Mindre PEM, vilket i praktiken betyder att om jag som nu inte planerar in för mycket så kan jag göra det jag vill/måste utan att lida dagen efter. 14 timmars sömn verkade suga åt sig övertrasseringssymptomen och jag vaknar på plusminus noll och orkar gå upp och klä på mig. Ett underverk.

Migrän och PEM och sömnproblem är mina tre värsta. Lyrica verkar hittills hjälpa på alla tre. Kunde jag få det i födelsedagspresent, så kunde jag gå presentlös resten av livet!! Jag ska inte hoppas så mycket. Normaldos är 6-800mg, jag är fortfarande på 200mg efter långsam upptrappning. Ack, om den där sömnen vore en verkan, inte en biverkan som kommer när kroppen inte är beredd på doshöjningen. Det är vad jag verkligen önskar mig.

Men till Mikael sa jag att jag bara vill ha blommor och en mattelektion. Oj, matutflykt blev mattelektion. Sällan har nåt varit så långt från sanningen.

Kram! Och glöm inte, är det att luras att visa fullstor flaska fast man skriver 3.75ml?

3 kommentarer:

Sara sa...

Grattis, hoppas ni hittar en toppenrestaurang!

Självklart borde bilden visa den produkt som säljs. Men det är rätt ofta det inte är så, har jag märkt, så antagligen finns ingen sån regel.

Anonym sa...

En svensk våffelmacher är det, inte en tysk! /E

modren sa...

Bild och text ska stämma överens, basta.
modren, sträng