Älskar böcker

Och vad säger ni om att ha böcker på bröllopsmiddagsbordet? Mikael och jag hade det, fast inslagna i vackra papper som matchade våra färger. Från början köpte jag böcker där pengarna gick till charity, det var en dubbelt fin grej, men sen fick jag massa böcker av mamma och pappa och det var väl också charity. Sen gav vi bort böckerna till gästerna. Fast såhär romantiska var inte våra dukningar. Jag gillar inte modernt eller minimalistiskt heller, men det får inte bli för sötsliskigt heller. Men man kan ju bara njuta, inte oroa sig för sitt eget bröllopsbord :)

3 kommentarer:

Monica sa...

Vilken fin idé!

modren sa...

Minns så väl alla de vackert inslagna böckerna på era bröllopsbord. Och hur folk ivrigt öppnade paketen, det var lite som julafton. Och nån fick en bok han redan hade läst och frågade om nån ville byta...
Böcker, böcker, man tröttnar aldrig. Vilken rikedom att kunna läsa och ha tillgång till världens alla böcker.
modren

Sara sa...

Jag får känslan att blomvaser på böcker signalerar att man inte ska ta upp dem och läsa i dem. Det är lite som såna där vikningar folk gör av gamla böcker till pynt, som jag inte heller är överens med. Eller om man ägnar livet åt att sätta upp "carpe diem" på väggarna i stället för att leva.
Böcker kan vara vackra och jag har inget emot böcker som inredningsdetalj, men om man tar bort hela syftet med boken (som är att den ska kunna läsas) så blir jag lite knottrig.

Och både den som ställer tekoppar eller vaser på mina biblar!