Dagens skämt

Trendenserfrida ursäktar sin "ocensurerade" bild på vardagsrumshörnet och hoppas vi tål "diverse skräp", men hon ville visa vilken fin kaminredskapsmoj av Emma Olbers hon köpt.

Jag kan bara förundras om det verkligen är sant att hon tycker den bilden är ocensurerad och har skräp.

Och lite ledsen också. Män är helt enkelt inte lika bra på städ och ordning som kvinnor, och de ser inte lika bra heller. Kan missa en tvättkorg med bara deras kläder som de själva har ställt på fåtöljen precis så att den inte skymmer textremsan på tv om jag ligger på sidan. I flera dagar. Jo, jag har ju en tvättställning med mina grejer på och som har stått framme i två dar, eller tre. Men jag har ju me. Jag har ju inte en normal persons ork. Jag har inte ens en normalsjuk människas ork (plöja serier hela dagen).

Nu har jag klagat nog. Måste gå upp och hämta nåt. Mår inte jättebra. Är stressad. Och ledsen.

3 kommentarer:

modren sa...

Att kalla den bilden för ocensurerad med skräp är bara högfärd. Löjligt.
modren

Nilla sa...

Jag är också förundrad över männens dåliga syn när det gäller städning och undanplock hemma :-p

Monica sa...

Trendensfrida har som yrke att visa inredning, stajlade hem och stilleben. Jag förstår vad hon menar, och tror varken det är högfärd eller annat. Hon är inte Frida Privat här (hon med tvättkorg i fåtöljen), utan Trendensfrida. Hoppas du snart mår bättre, Anja. ❤️