Nåt samband

Läste nån artikel, nej, fel, jag tror jag bara läste överskriften och ingressen. Men det handlade om leptin, som är ett hormon eller ett protein, ja, nåt sånt säger vi, som kopplas till hungerkänslor, eller om det var sockersug. I artikeln stod det att leptin också kopplats till fatigue och smärta hos fibromyalgipatienter. Jag tänkte att fatigue, smärta, fetma är mina värsta problem, om man nu kan kalla fetma ett problem på samma sätt som smärta. De tre är sånt som inte blir bättre, som jag har svårt att få under kontroll. Jag har ju problem med andra sjukdomar, som ibs, endometrios, hypotyreos, högt blodtryck osv, men de sakerna sköter sig om jag tar medicin mot dem. Men "de tre" är liksom starkare än mina motmedel. Intressant att alla tre kan kopplas till leptin. Vet inte om det är för mycket eller för lite, men jag tar gärna en donation eller en leptinektomi, vilket som nu behövs. En vacker dag kanske jag kan bli pigg, smärtfri och smal. Wow!

Inga kommentarer: