Ord är inte bara ord

När jag var tonåring gjorde jag en lista på hur min man skulle vara. Typ intelligent, hjälpsam å så. Sen hade jag några extragrejer, som inte var nödvändiga men vore trevliga. En av dem var att han skulle vara musikalisk och en kunna franska.

Nåväl, akta er för vad ni önskar er, för det går i uppfyllelse! Mikael kan spela piano (visserligen bara ungefär lika bra som jag låter det som, på det jag har hört, och mitt pianospel är allt annat än imponerande, men det är hursomhelst långt mer än vad jag hade förväntat mig), han gillar att sjunga i kör, och har fin sångröst. Om jag ska vara brutalt ärlig behöver han ibland hjälp att hålla stämman, men man ska inte vara så petig. Eller skåda given häst i munnen :)

Och han är rätt så bra på franska. Görbra faktiskt, för att vara tekniker!

För visst är franska nåt lite mer än bara ett språk. Deras ord är liksom vackra, fast de bara betyder: Jag är törstig. Jag älskar mjölk.

Källa: Creature comforts

Inga kommentarer: