Jag, en mardrömssvärmor

Jag vet att jag inte är svärmor åt nån, så jag kanske borde ha kallat inlägget Den elaka styvmodern. Men det är inte riktigt elak jag är nu, utan som en jobbig svärmor. Ni vet såna som köper kläder till barnbarnen och blir sura om de inte har dem på sig.

Karolina bloggade ett foto av Neo som är sjuk igen. Han sitter i sin fåtölj och äter (russin?) i pyjamas. En pyjamas han fick av mig och Mikael.

Och jag, normal som jag är, blir först så glad över att han har pyjamasen på sig. Sen stannar jag upp, som om det är nåt jag har glömt. Vad är det? Just det, man skulle ju bli ledsen för att han är sjuk, inte glad för en pyjamas.

Jag säger ju det. Mardrömssvärmor.

2 kommentarer:

AL sa...

Åja, det är nog en bit kvar till mardrömsstyvmor, han är verkligen en jättesöt kille så jag förstår att du blev glad över att kunna ta lite credit över något gulligt hos honom.

Karolina sa...

Vi älskar de pyjamaserna! Neo är inte ett dugg sjuk förresten. De tyckte säkert bara han var jobbig på dagis så de ringde så vi skulle komma och hämta honom ;). Han har varit superpigg och sprallig hela dagen idag.