En dröm eller en mardröm?

Många husliga typer drömmer om en KitchenAid. Bettan har en, röd har jag för mig. Den imponerar inte vansinnigt på mig. T ex måste man göra kakdeg till ungefär 400 kakor för att det ska kännas värt det att böka med den där stora apparaten. Bettan brukar dubblera ett recept som jag halverar... Kanske är den bättre till brödbak. Det har jag ingen maskin till. Har en mix hemma som det blir såååååååååååååå goda frallor av. Drömmer om när jag ska orka göra den. Och kanske med vad. En vanlig gräddvispare med degkrokar på börjar väl glöda av motoröveransträngning antar jag.

Hur som helst. Som statuspryl i köket har jag fattat det som att en KitchenAid inte slås av mycket. För den som bryr sig om det.

Den här modellen säger dessutom något annat. Typ: Jag är cool och bakar åttavåningstårtor med 50-talsförkläde från designbutiken.

Källa: Room and Serve

1 kommentar:

Gunilla sa...

Jag har drömt om en sådan i åratal!