Galen värld, eller rättare sagt Sverige är galet!

1) Det finns massa dejtingsajter, det vet ju alla. Men den senaste (?) i raden vänder sig till gifta, som vill uppleva lite spänning och romantik utanför äktenskapet. Har hört och läst om det förut, och vill egentligen inte skriva om det här, för all uppmärksamhet är ju reklam på nåt sätt. Men den utlösande faktorn var en artikel av en Helena Soto i SvD som ungefär handlade om: "Varför reagerar ingen?!" Jag ställde mig samma fråga. Varför har jag inte uttryckt min förfäran över att legitimera och profitera på otrohet, som vad jag vet aldrig har gjort någon situation eller  något äktenskap bättre och är en alltigenom osund, omoralisk, självisk idé. Varför har jag varit tyst? Och vad ska jag göra nu? Kan i nuläget inte komma på nåt bättre än att skriva om det här och göra klar min ståndpunkt.

2) Även om Facebook inte är min förnämsta källa till pålitlig information, måste jag bara nämna en helt vansinnig sak jag läste idag. (Jag har försökt hitta originalet, men vet inte hur pålitliga sådana här sajter är, som verkar rätt ensidiga.) RFSU tycker tydligen att dagisbarn ska lära sig sex. Inte lära sig om hur barn blir till, på 6-åringsnivå, utan om själva sexet, och inte som om det har med deras föräldrar att göra, utan om dem själva! De ska lära sig sex för att själva utföra det, och ska uppmuntras att onanera och leka sexlekar på dagis. Alltså, jag vet inte vem jag ska klippa till!

Vem klagar man hos? Hur säger man: Det här är inte något jag stödjer.

Inga kommentarer: