App till telefonen

Jag har en gammal Nokia. Den kanske är tre år vid det här laget. Alla vet hur fort det går på teknikens område, så min telefon känns ganska gammal idag.

Jag har aldrig lidit av det. Den är aningens pinsam att svara i bland folk, om jag ska tillåta min fåfänga, ytliga sida att ta över, men jag är nästan jämt hemma ändå, så det gör inget.

Men idag hade jag velat ha en smart phone med en bok-app. "Lästa böcker" skulle vara en sökbar lista, på boktitel och på författare.

Jag var nämligen på Myrorna på Söder efter botox-besöket hos neurologen (eller ja, först åt vi hemlagad pasta på restaurang! Det känns längesen, förutom hämtmaten emellanåt.) och de hade en drive med 3 pocketböcker för 10:-. Jag köpte nog 9 böcker. Härav var 2 Grisham, som jag inte kände igen på baksidan. Men jag trodde jag hade läst alla Grisham?? Då hade det varit bra att kunna vispa fram telefonen och snabbt bläddra fram en lista på alla lästa Grishamböcker.

Böckerna på bilden är helt oskyldiga till och har inget som helst samband med detta inlägg.
Men vem skulle gå igenom världens alla böcker på en lista och bocka av dem jag redan har läst???

Inga kommentarer: