Ännu en random åsikt

Gammal vintergurka är verkligen inte gott.

Det var bara det jag ville säga just nu.

Ni håller säkert med, förresten, om gurkan. Alla överens, känns bra.

----------------

Fast å andra sidan är det lite vekt att klaga på gurka när tusen är döda i rekordjordbävning och tsunami i Japan med "omnejd". Jag frågade Mikael om det händer många gånger per år nånstans i världen att 1000 människor dör på ett bräde. Det svälter väl ihjäl nån människa i minuten, och nog för att det är allvarligt så det räcker, men jag menar om det ofta händer naturkatastrofer eller annat som dödar en stor mängd människor på samma gång och gör folk hemlösa osv. Ifall det gör det är jag lite blasé, för jag minns ungefär bara Annandagstsunamin, Haiti, och så var det översvämning i Australien nyss. Om det inte händer nära en, bryr man sig inte ens så mycket att man kan komma ihåg det efteråt?????

Strunt i gurkan, det är synd om människorna. Och jag ska skärpa mig.

Inga kommentarer: