My ideal day? Kan inte begränsa mig!

What does your ideal day look like?
Imagine your ideal day? How does it start? What do you do? Where are you? Who are you with? What makes it so ideal?

Det bästa svaret är hon som vann Miss USA i filmen om FBI-tjejen Sandra Bullock som sänds undercover för att hitta en mördare. På frågan om vad hon tycker är en perfekt dag, svarar hon Det måste nog vara 25:e april. Inte för varmt, inte för kallt, och man behöver inget annat än en tunn jacka. Hejdlöst.

Min drömdag är komplicerad. Om jag vore frisk skulle det ändå inte räcka med en dag, men jag säger några saker:

Make hamma hamma med Mikael
Gå på restaurang med Mikael
Äta middag och spela spel med barnen
Träffa bror med familj
Träffa syster
Träffa bror och fru och 4 tvillingar
Prata om djupa saker med mamma och pappa
Verkligen kunna göra nåt roligt med barnbarnen
Bada
Äta mat i naturen
Besöka Trosa
Tapetsera om hela lägenheten
Läsa grymt många böcker, gärna från biblioteket, de luktar så gott
Åka till Italien
Gå en kvällskurs
Gå i affärer
Gå på Liseberg
Åka skidor i de schweiziska alperna
Sy
Börja i svår kör
Baka bröd och kanelbullar
Ha ett jobbskrivbord. Vet inte vad jag skulle jobba med, helst författare eller doktorera i nåt
Vara smal igen
Sminka mig, ha vilken frisyr jag vill. Orka ta på örhängen en vanlig dag.
Måla naglarna, jämt
Duscha själv och ändå kunna göra nåt efteråt
Gå till kyrkan varje söndag och sjunga lungorna ur mig
Gå på utställning/museum
Gå på konserter
Åka till London, för typ 10e: gången
Åka till Paris för första gången, och Amsterdam, Wien, Bryssel
Åka runt i Schweiz och visa Mikael
Beta av så många platser i Italien att jag inte ens orkar räkna upp allt
Börja spela piano igen
Ta sånglektioner
Åka till Västindien och kanske låta Mikael lära mig att dyka
Gärna börja på universitetet igen och ta en ny magisterexamen
Anställa en kock som lagar god lchf-kost till oss
Och en Rut, när vi ändå är i gång
Köpa ett hus i Österhaninge
Organisera mina papper
Sälja allt jag inte använder på tradera
Gå på loppis
Lyssna på musik, massor
Dansa med Mikael
Gå på Svenskt Tenn
Ha fest för alla mina tjejkompisar
Köpa massor av kläder, skor, väskor, smycken, nagellack, för att jag ska visa mig för folk varje dag
Ha fest för alla ME-sjuka som precis som jag har blivit friska (för jag blir väl inte frisk förrän man hittar boten och då får alla andra den också)
Bjuda alla snälla människor på middag på Sundby Gård
Åka allt på Liseberg, flera gånger om (med Sofie, det har vi redan bestämt)
Ha en bokklubb

Det allra, allra viktigaste på dagen är att jag vaknar med Mikael (inte som nu, ensam, när han har varit uppe och hemifrån i många timmar) och att jag känner mig utvilad. Bara där blir jag lite rörd.

Sen skulle jag vilja vara snäll mot andra, typ ge bort bröd och bullar, göra tjänster till dem jag älskar. 

Men det går ju inte att säga vad man skulle göra på EN dag. Blir överlycklig av att läsa så många underbara grejer som står i listan men också ledsen för att det är så mycket som är omöjligt. Typ allt. Men så är livet, trist varar länge.

Inga kommentarer: