Imorgon?

Jag har förhoppningar om morgondagen. Den första är att jag inte vill ha ont i huvudet. Har haft två helt fruktansvärda dagar där Treo comp, som är det starkaste jag har, bara hjälper delvis. Igår utbröt huvudvärken av ett gapskratt och sen var jag förstörd resten av dagen. Och fast jag sov i 12h inatt hade jag så ont idag som om jag bara hade sovit 8. Så jag hoppas på bättring på den fronten. Om väderomslaget påverkar säger jag tack för naturens circus. Har hört mycket åska och sett värsta skyfallet på åratal. Ja, jag stod och tittade ut på vädret! Det var ofantligt vad dropparna störtade sig ner i marken. Att rosorna har några kronblad kvar imorgon tänker jag är en önskedröm.

Så hoppas jag att jag ska få nån sorts mat. Vi har lite soppgrönsaker. Om jag orkar kan jag hjälpa till, annars får jag hoppas att Mikael mår så han orkar. Annars får vi äta frysmiddag.

Sen önskar jag också att jag ska orka visa honom några av mina nyköpta kläder. En hade lappen kvar, en var helt begagnad och en kanske använd vid nåt tillfälle. De tre, nej ett begagnat plagg till, var perfekta! Fast flera av kläderna var fullträffar. Vore kul om jag orkade visa Mikael. Har försökt orka i närmare en vecka.

Sen vill jag gärna höra vad som hände i kyrkan. Och gärna se på typ Vera eller nåt. Och så har vi ett litet paket chokladpudding. Jag tror jag är så desperat att jag vispar ihop den själv (kan ju vispas ljudlöst om jag har ont i huvudet igen) om inte Mikael har lust.

Vad jag inte ska göra är att åka till Jonte, som fyller år. Efter två såna här dagar med huvudvärk är jag mer slut än på hela sommaren, samt att jag får mer ont av skratt, gråt, rörelse, ljud och ljus. Så jag ska bara ligga ner i sängen hela dagen. Och lite i soffan. Men den börjar göra ont i ryggen, känns hård som en planka men det är en kvalitetssoffa från Mio. Är rädd att jag måste skaffa en tryckavlastande madrass dit också och hitta ett marinblått lakan som får sys om så det passar soffan, det lär ju förresten inte madrassen heller göra. Men all, eller nästan all, fåfänga är borta. Toaförhöjning som farmor? Who cares? Träbitar under soffbenen (som är så vackra små rullben), ja, tack!

Har ingen tid med at på vc men ska komma ihåg att boka tid inför nästa sommar för några kylhjälpmedel som andra värmekänsliga får, typ MS-sjuka. Och så finns det kylkuddar till hundar som jag ska prova också. Men det har gått fantastiskt bra i sommar, bara tre outhärdliga dagar, bara en fet geting i bilen och en tumslång illgrön gräshoppa som kröp så läskigt och har fått mig att avsky det där annars så mysiga ljudet av när de spelar fiol på bakbenen.

Nu sover armen, kan inte hålla plattan. Hoppas ni inte har huvudvärk! <3

Inga kommentarer: