Alltså, folk!!!

Jag har medvetet väntat ett tag med att berätta en grej för att jag ska glömma av detaljerna så pass mycket att det inte räknas som att jag tar information från en sluten fb-grupp och publicerar på Internet.

Men en person som jag inte känner eller inte kommer ihåg vem det var åkte på sin elrulle inne i ett köpcenter och då stannar em gubbe henne, vill veta vilken sjukdom hon lider av och att han minsann har sett att hon kan gå, så då borde hon inte åka elmoppe, särskilt inte när hon är så ung, det är dåligt för henne.

En annan hade fått höra av sin mamma, tror jag det var, att det inte var bra att bli "fast i stolen".

Men kan folk hålla sina korkade åsikter för sig själva eller? Kan de låta bli att mobba sjuka med sin dumhet?

Man blir inte fast i stolen för att man är lat, man blir snarare fri för att man nu kan göra sånt man inte kunde förut. Ska förlamade också akta sig för rullstolar och helst ligga hemma och inte vara fast i stolen? Fast i hemmet måste ju vara bättre, med den logiken.

Och om man kan gå så får man inte använda elrullstol? Kan gubben gå? Då borde han aldrig åka bil eller buss! Det är lika logiskt (och argumentet i sig påkommet av Cecilia Ekhem).

Jag hoppas att jag har en verbal smocka beredd om nån tilltalar mig på det sättet.

1 kommentar:

modren sa...

Det är ju tyvärr många nuförtiden som fuskar med bidrag av alla slag.
Tror det är det som ligger bakom somligas avoghet mot assistens och hjälpmedel.
Fusk går alltid ut över dem som inte fuskar.
Sen är det en annan sak att folk är snabba att (be)döma och tycka om sånt de inte vet nåt om.
Svenska folket är dumt som sagt.
modren, snabb att döma svenska folket :-)