Så skön brud!

Jag är med i en tysk grupp på fb och jag blir påmind om några av tyskarnas styrkor, ordning. Nya medlemmar välkomnas varje vecka med info om att många av deras frågor besvaras i dokumenten under Filer. 

Och de är så rättframma! En person frågade idag samma fråga som någon i gruppen frågar varje vecka, och istället för att säga svaret för femtielfte gången svarade personen som det var, att frågan ställs ofta och att hon kunde söka i gruppen på nyckelordet. 

Så här jag också velat säga ibland. Det är lite befriande när man får säga som det är och folk inte tar illa upp. Nackdelen kan ju vara att man upplever att kundservicen är låg eller att folk är sura av sig, men jag tycker det är befriande.

Nu i veckan såg jag följande på ett inlägg med en lång video:



Kan du sammanfatta lite kort, videon är ju faktiskt väldigt lång?

Nej, det har jag ingen lust med, det är ju alldeles för mycket information.

1 kommentar:

modren sa...

Förstår vad du menar. Men har man haft småbarn och gamla föräldrar så får man en bra övning i tålamod. Läsa samma gamla saga varje kväll, höra samma gamla historier och skämt i varje telefonsamtal etc.
Man kan se tålamod som en övning i att tjäna andra. Om man har den orken.
modren