En sen måndagsbukett

Vilken vitamininjektion!

Såg nåns fina bild på två gula krokusar med snö på. Jag säger inte vems bild eller var för det har jag glömt. Men bilden var så fin och så full av budskap, att våren alltid vinner över vintern, att man tror man inte klarar det men det gör man osv. Och idag har det ju snöat värre än på jul, så jag borde kanske sätta in en bild på snödroppar. Men nej, jag har faktiskt inte tröttnat på vintern än. Till och med tulpaner känns lite prematurt, vi har ju knappt svalt den sista semlan än. Bildligt talat, Vi har varit jätteduktiga med att knte äta massa semlor. Mikael har varitb duktig på att inte köpa, för jag äter ju bara det som finns hemma. Men vi har inte pengar till semlor, eller figur. Det kan knappast passa bättre. Vem har egentligen råd att äta sig fet och få livsstilssjukdomar? Ja, men en bukett var det. Gratis men ovärderlig för själen.

Inga kommentarer: