Dagens dagens

Har jätteont i halsen. Har alltid ont i halsen, men nu är det jobbigt att svälja. Och blev febrig ikväll av två minutlånga samtal vid dörren. Löjligt! Och har fortfarande astma av hostan, det låter som en flöjt omväxlande med bubblor under vattnet. Ingen idé att ens försöka komma till vc akut för det så jag ska ta det vid nästa besök. Som blir med en ny läkare. Jippi. Jag saknar verkligen min läkare i Borås. Privat mottagning, samma läkare i åratal, och han var duktig på fibro och ME. Vila i frid.

Men annars har Mikael och jag haft hemmafest idag. En kvinna i kyrkan kom ihåg att jag längtade efter att äta ute med Mikael, så hon fixade trerätters Alla hjärtansmiddag till oss idag. Fattar ni! Jag kom ihåg att ta ett foto på förrätten, men det andra var jag så glupsk att jag glömde fota.

2 kommentarer:

modren sa...

Tala om alla hjärtans dag i absolut rätt bemärkelse.
Vi firade med var sin - stor och god - semla för 7:50 st (Matrix).
Igår avslutade vi semmelsäsongen med varsin semla (en liten och en stor) från f d Paus, summa 65:-.
Nu ska vi motionera bort semlorna.
modren, semmelrund

Sara sa...

Vilken superbra alla hjärtans dagsgåva!Så himla omtänksamt, och vad roligt för henne att komma på nåt så fiffigt. Och vad trevligt för er med en dejt.