Middag!

Jag nämnde nåt med tacos härom dagen och idag hade Mikael köpt tortillabröd och köttfärs, och dessutom färska pappardelle! Jag gjorde köttfärssås till imorgon och tacos till idag. Allt medan Mikael var på träningen. Och det var så underbart roligt att laga mat, särskilt några av mina favoriträtter. Och för att det var så längesen. Och för att jag kom ihåg att koncentrera mig och inte skar mig. Ett steg närmare mindfulness.

Idag är en bra dag. Samma skräp som vanligt med kroppen, men om man får ha lite kul känns det ok.

6 kommentarer:

Eva sa...

Vet du, jag älskar att läsa din blogg! Känner igen mig i dina glädjeämnen och din sorg. Orken som inte finns och ibland försöker vi ändå! Tack att Du finns!

modren sa...

Det heter ju att svåra sjukdomar och annat liknande gör att vi ser och njuter av små saker på ett nytt sätt, att vårt perspektiv förändras.
Jag tänker som så att förmågan att kunna njuta inte tycks försvinna oavsett omständigheterna, snarare tvärtom. Vi blir mer som barn och kan njuta av köttfärs, snön, en krukväxt, ett ord, en dusch...
Viktor Frankl skrev nåt om hur vissa människor i koncentrationslägren tröstade och gav bort sin sista brödbit. Vad lycklig man blir av att läsa sånt! Det är stort att vara människa.
modren

Anja Olergård sa...

Kära Eva! Du anar inte hur glad jag blir av att höra det!!! Du.anar.inte! Tack och kram!!

Anja Olergård sa...

Kära Eva! Du anar inte hur glad jag blir av att höra det!!! Du.anar.inte! Tack och kram!!

modren sa...

Vad är pappardelle? Och hur kan M veta vad det är men inte jag?
modren

Anja Olergård sa...

Det är pasta, det är väl därför du inte vet vad det är :)

Du vet spaghetti? Det är långa runda. Tagliatelle är platta, långa. Pappardelle är ännu bredare än tagliatelle. Äääälskar!