Idag stör jag mig på...

Lite migrän, så lite att jag inte vill ta gift, jag menar triptan, men så mycket att jag blir trött och på dåligt humör. Och hela tiden är i valet och kvalet om jag ska ta triptan i alla fall. Och man ska ju ta tidigt. Fast inte mer än tre dar i veckan. Det går inte ihop. Och så slutar det med att jag har haft migrän i tolv timmar innan jag till slut tar det usla pillret. Men jag vet inte vad jag ska göra!

Min vänstra tumme som har gjort ont i en vecka. Efter ett par oförklarligt onda dagar glömde jag av mig och lyfte stekpannan, bara en teflon alltså. Sen gick tummen inte att använda alls. Och nu har jag med tusen små stretchövningar och daglig voltarensalva äntligen börjat kunna använda den igen. Så då glömmer jag av att akta mig och lyfter ner Vanna från sängen. Med bägge händerna, givetvis, men det räckte tydligen. Ikväll kunde jag inte knäppa upp behån utan att flämta av smärta.

Min hjärna. Är så trög, fattar så lite, minns så lite. Är som mormor, morfar och farmor var innan de dog. Långsam, halvborta, men glad ändå. Fast sur.

Nacken. Som knakar som fyrverkerier och förvärrar migränen. Blir så trött på ont. Men det finns folk som har det värre.

Att det alltid finns folk som har det värre.

Och sen är det bara småsaker, som avundsjuka, talanglöshet och lite gammal hederlig fetma.

Jo, och att jag skrev ett långt inlägg när jag hade datorn framme, men missade att spara det, så bara det halvtrista utkastet fullt med fel finns kvar. Men jodå, en rätt passande metafor för mig och mitt liv.

8 kommentarer:

Sara sa...

Tror du att det är du som är talanglös? Du har då pretentioner!

modren sa...

Idag stör jag mig också på att du skriver talanglös. Jag studsade. Nånstans går gränsen! Du har det nog jobbigt utan att trycka ner dig med sånt som det inte finns nån sanning i. Basta.
modren till en ytterst talangfull person

AL sa...

Vänner! Inte någonstans skriver Anja att det är hennes egen avundsjuka, talanglöshet eller fetma som stör henne.

Monica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Monica sa...

Du är klurig du, AL. ;) Och Anja, du verkar störa dig på ungefär samma saker i din omgivning som jag. Må solens strålar nå ditt hjärta idag! Kram.

Anja Olergård sa...

AL kom närmare sanningen än ni andra, men fick inte full pott. Avundsjukan är min, talanglösheten andras, och fetman min.

Ska försöka vara gladare idag.

Anja Olergård sa...

AL kom närmare sanningen än ni andra, men fick inte full pott. Avundsjukan är min, talanglösheten andras, och fetman min.

Ska försöka vara gladare idag.

modren sa...

Jag tror inte på att du är avundsjuk. Det var du aldrig som barn utan bara generös och välvillig. Jag tror du kan önska saker för dig själv som andra kan eller har, men du är inte missunnsam, vilket jag tycker är avund på riktigt.
modren som heller aldrig varit avundsjuk