NU BLOMMAR LÖKEN alt Underverkens tid...

Bettan ringde mamma idag och pratade om sina små foster. De ska ultraljuda henne och se om bägge två har stannat kvar. SPÄNNANDE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men det är inte allt. Jag bjöd ju på lägenheten, och var och tittade på den. Jättejättefin, bra läge, lite litet sovrum så det är en singellösning, men det är jag ju just nu, så... Men jag hade ju blivit överbjuden i torsdags, så jag har hela helgen räknat med att det inte blir nåt. Men nu -- håll i hatten -- skulel jag bara ringa och få det bekräftat för mig att budgivningen hade kommit upp i några hundra tusen till (det skulle kännas bättre i alla fall, man vill ju inte förlora den med en hårsmån), men då säger kvinnan att de andra har hoppat av, så den är visst min om jag vill ha den.

Alltså, hur troligt är följande på en skala:

1) Man hittar en nybyggd lägenhet på "mitt" gångavstånd från kyrkan, m&p:s framtida lägenhet och mataffär.

2) Man bjuder 50 000:- under utgångspriset och tror att man ska bli ihjälskrattad.

3) Men icke, ingen annan har bjudit, så den är din.

4) Man tittar på den, får visst habegär, men får höra att andra har börjat bjuda över. Okej, inte helt oväntat. Här i Sthlm går ju saker upp med ett par hundra tusen, på några timmar.

5) Men när allt kommer omkring har de andra (det var 2-3 stycken andra som bjöd) har hoppat av så nu är den min I ALLA FALL.

Jag skulle önska att Gud kunde ropa från himlen: "Det är jag som har gjort det här för dig. Ta den!" (Som det är nu är jag ändå lite rädd för en stor affär.) Eller skriker punkt 1-5 precis det??? Vad tror ni?

1 kommentar:

Rob & Ellen sa...

Jag säger som jag alltid säger när du inte kan bestämma dig - låtsas som om du bestämmer dig för det ena och sedan det andra. Sedan känner du efter vilket beslut som kändes bäst.
Har "vissa andra folk" åsikter för övrigt?