Indiana Jones 4

"Hade jag vetat mer om filmen hade jag nog sett den ändå", sa M igår om den.

Själv tycker jag:

Rolig vuxensaga. Den som förväntar sig nåt mer högtstående vet nog inte riktigt hur Indy-filmerna brukar vara.

Men man känner igen sig i Indy-stilen. Massa sten som flyttas och så.

Lite för sockersött och enkelt, särskilt på slutet.

Lite för UFO-aktigt. Visserligen är ju hela grejen med Indiana Jones o-trovärdig, men då blev det lite väl löjligt, t o m för mig. Före det var jag helt nöjd.

Summa summarum: Se den om ni gillar sånt. Jag ångrar mig inte. Det var en stunds jordisk entertainment. För man orkar inte vara litterär och intelligent jämt.

P.S. Ett plus: Jag var duktig och åt inte ens upp mitt godis!!! (Fast det var synd att jag kom ihåg det, för nu blev jag sugen!)




Inga kommentarer: