Kvällning med sting

Hej! Igår var M här på middag. Jag hade försökt härma en sydafrikansk kycklinggryta. Rob säger att de har massa frukt i (som hans gryta i Sälen i julas) så jag hade i persikor (tur att de gick åt -- von Lidls persikor hade börjat mögla flera stycken... Grr), bananer och vindruvor. Plus jordnötter (eller bruna bönor som M tyckte de såg ut som) och både lök och purjolök. Och så kryddade jag med salt och peppar såklart, och curry och mother-in-law masala, fast jag tog bara en halv tesked så det blev inte ens starkt.

Sen var jag tvungen att ligga raklång så vi pratade bara. Men sen åkte vi och köpte glass, en Magnum classic och en med mandel. Det är vår melodi. Ni får gissa vem som åt vilken. Men man kan ju inte äta glass med bilnosen mot macken, så M skulle åka till nåt finare ställe. Jag försökte säga att jag inte var så knusslig, men antingen vill han gärna imponera på mig eller så tror han inte att jag är lite low maintenance. Hur som helst hittade han en sjö där vi parkerade bilen. Vilken utsikt! Vatten och träd och himmel och moln och en rosa solnedgång. Tog ett kort med mobilen, men jag har fortfarande inte laddat hem nåt som gör att den här datorn känner igen min telefon, så ni får vänta med kortet. Snyggt var det i alla fall. Och för att uppfylla alla stereotyper kom ett ungt par och badade nakna. Men det var för mörkt för att vi skulle se nåt, fast vi förstod av deras kroppsspråk att de inte hade nåt på sig. (Har man badkläder på sig måste man inte ju hålla för vissa delar av kroppen.) Och eftersom vi faktiskt hade parkerat på ett fint ställe, parkerade vi också.

Idag ska jag till banken och imorgon ska jag få nycklarna. Ett bra liv på det hela taget.

Inga kommentarer: