Men allvar

Nu har Apoteksgruppen ringt och vill ha tag på mig. Jag la en order för några dagar sen och nu säger de att de inte kan leverera Stilnlct, för då måste man visa ID. Jag sa att jag ju kan visa ID för budet, men det går inte. Sen har jag beställt Aimovig och det är kylvara och det har de inga rutiner för att skicka ut så den kan jag inte heller få.

Det vore ju strålande om man fick veta detta när man la beställningen! Jag blev jätteglad när jag kunde beställa alla mediciner jag behöver från ett och samma ställe och få dem hem hit med bud.

Apotea har inte aimovig hemma. Nu heller. Och de svarar inte på mail om när de ska få in det. Kanske har de sett att jag hämtat ut det nyligen, men det har jag ju inte. Ordern blev ju aldrig levererad.

Så då ska man ta detta igen.

Alltså, har man inget att göra när man har en liten kvart om dagen för intelligent verksamhet så kan man prova att vara sjuk. Fixa mediciner och vaccin, läkarbesök, provtagningar, undersökningar. Ett heltidsjobb och jag är ARG. Jag vill inte göra samma sak två gånger. Nu vet jag dessutom inte vad jag ska göra för att få tag i Aimovig. De har ett fåtal i lager på apoteket här i centrum. Men jag kan inte gå dit.

Fattar ni att jag aldrig i livet kan köra dospack, där man ska hämta all medicin i en plastrulle för en vecka i taget. Att ha en veckas framförhållning på typ 20 mediciner där många fler än normalt bara är slut pga Covid går absolut inte. I resent att jag måste lägga tid på detta, när jag redan lagt tid på det. Dubbelarbete när jag har så lite energi.

Vad heter resent på svenska?

6 kommentarer:

Monica sa...

Men alltså ÅH! Och jag gissar att ordet du söker är förbittrad, åtminstone passar det om man ändrar om lite...

Anja Olergård sa...

Ja, förbittrad heter det. Men jag tycker resent låter mer aktivt och förbittrad mer passivt. Men det är i alla fall ordet jag inte bara letat efter här i dagarna utan hela sjukdlmstiden. Jag är förbittrad på sjukdomen. Ok, works. Kanske hittar nån synonym som passar betydelsen jag vill åt bättre.

Sara sa...

Vad är det för fåneri att bud inte kan kolla legitimation? Det funkarju med andra företag!

modren sa...

Annars har jag några förnämliga ordförslag: misstycka, harmas. :-)

Anja Olergård sa...

Eller hur. Apotea gör alltid så. Men, men.

Apotea svarade förresten, men jag fattade inte mailet, och ringde och fick prata med den trevligaste farmaceut jag pratat med i hela livet!!!! Och hon förklarade och fixade. Så nu ska jag nog få alla medicinerna i alla fall!

Anja Olergård sa...

Å, harmas, det var inte igår!