Att vilja nåt

Jag vill massor, t ex vara gift med Mikael och bli frisk.

Men nu är det en sak jag vill så gärna så jag liksom gör mig sjuk för att viljan är så stark.

Den 21 augusti, för övrigt en perfekt tidpunkt vädermässigt, kan man åka till Sicilien för 3600:-. Dels finns det lägenhet i gamla stan i Cefalù, sen finns det det där underbara stället lite utanför Cefalù som Mikael och jag bodde på där maten var så gudomlig att jag sällan ätit så gott i en hel vecka.

Alltså, jag vill så gärna åka att det finns inget som liknar hur mycket jag vill! Men för fem, kanske nu sex år sen åkte vi till Italien och då var jag alltså sex år bättre, och efter halva veckan satt jag på sängen och grät över hur slut jag var och hur allt gjorde så ont och hur jag inte fattade hur jag skulle orka resten av tiden. Jag proppade i mig treo comp, blev som Arapapia på julafton och var så glad när jag var hemma igen. Så det går inte, jag klarar det inte, inte att sitta vid middagsbord och klä på mig varje dag. Men jag viiiiiiiiiiiill!

Men vad jag är lycklig för att jag kunde det för tio år sen. Veckan på Sicilien är ett av mina favoritminnen nånsin.


4 kommentarer:

modren sa...

Augusti i Italien är tortyrvarmt! Glöm det! F ö har de mkt bättre mat på Kreta än i Italien. Tro mig, jag har varit på båda ställena.
Bra att du har drömmar även om de är ouppnåeliga.
Du kanske skulle klara ett bad i badkarsvarmt vatten på det där rehab-badstället?
De sa på nyheterna att det verkar som om långtidscovidsjuka blir bättre av att vaccinera sig mot covid och att det är lovande forskning.
Se till att du tar sprutorna så småningom, tänk om de biter lite på ME också?
modren

Anja Olergård sa...

Ellen sa samma sak när vi skulle åka till Sicilien då för tio år sen, men det var perfekt väder. Kanske var det lite kallare än det brukar.

Men jag tänkte idag på hur jag ska göra med duschar. Jag kan inte duscha och tvätta håret själv i en vecka. Och då framstod saken i ett tydligare ljus. Men jag VILL fortfarande! Vi har andra småplaner, inkl bada på Sköndal och äta mat i naturen. Kanske kryssa om det är säkert/möjligt. Det funkar bra för mig att ha sängen och restaurangen nära varandra.

Vi försöker få tid för spruta men de har bara Astra Zenecas nästa vecka som bara är för 65+. Kanske veckan efter det. Vi får se. De sa att man har skydd i upp till ett halvår även mot andra varianter av viruset, men jag läste igår om nån som fick en annan variant efter tre månader, så jag vet inte om jag tror på vad nån säger. Vi vet inte än med detta.

Hoppas också att detta kan bli nån sorts omstart av immunförsvaret. De tre veckorna när jag kände att jag läkte gradvis från covid var jobbiga men hoppfulla! Men senaste veckan har varit dålig så nu vet jag inte.

modren sa...

Senaste nytt idag var att man tror att personer med bristande immunförsvar inte blir immuna av två sprutor utan kanske behöver tre. Men "det är för tidigt att säga säkert".
modren

Anja Olergård sa...

Och att de som haft Covid ska ställa sig sist i kön för att det är ont om vaccin. Då ska jag baske mig ha bevis för att jag har antikroppar innan jag ställer mig sist. Inte bara testat positivt för Covid. Inget "det får alla" räcker för mig.