Hittat mailen!!!

Jag har gått igenom mina mailkonversationer nu och har hittat det viktigaste och lite till. Jag sa det jag trodde att jag sa! Så nu är det krig. Nu har jag fått nog. Jag är så försiktig av mig och så vårdtraumatiserad sen tidigare att ingen som möter mig kommer att märka av något krigiskt hos mig, bara artighet, men jag kommer att stå på mig och inte ge mig. Inte acceptera skulden för detta, absolut vägra att det ska stå fel i min journal, samt förklara hur kränkande detta varit.

Men jag är livrädd för att trycka publicera nu. Tror inte att folk roar sig med att leta efter patienternas bloggar, men antar att min vård inte skulle må bra av att de ser detta. Jag fick ett rätt obehaglig kommentar av en läkare/offentlig person jag hade en åsikt om en gång, vars patient jag inte var, men som satt och googlade på sitt namn. Eller använde nån prenumerationstjänst för att hitta det. Så det händer ju.

Men ska man inte få ventilera jobbiga saker för att den som gjort fel kanske skulle bli ledsen?

1 kommentar:

Humlan sa...

Vad bra att du hittade mailen! Låter jättebra att du är på krigarhumör och står på dig! Heja dig! 😊