Flera parametrar

Jag läste en intressant inredningsbok i min ungdom. Där skulle man analysera inte bara vilken sorts färger man gillade (starka, klara, milda, smutsiga el dyl), vilka former (rak, mjuk, krusiduller, minimalistisk), material (päls, läder, trä, metall, sammet, linne) och också om man gillade att saker står symmetriskt med lika långt avstånd från varandra, som blommor på avstånd i ett fönster, eller i grupper som inte är likadana. Och sist men inte minst hur mycket som är lagom. Vissa i min familj gör minimalism väldigt bra, själv är jag mer åt det maximalistiska hållet. Men även jag har mina gränser. Det här är ett exempel på för mycket, för mig.


Det fina med smak är ju att alla kan få ha det som de vill och det är "rätt".

3 kommentarer:

Sara sa...

Ett bord som är så fullt med pynt att man inte kan servera te och en liten lagom bakelse ökar ju inte hemtrevnaden, tycker jag. Bakelser är utmärkta bordsdekorationer.

Anja Olergård sa...

Med såna innovativa idéer och trovärdigt framförande måste du bli influencer. Eller är du redan det? Vad heter ditt sminkmärke?

Sara sa...

Sorry, jag är bara kommentator.