Färger

Jag börjar -- av födsel och ohejdad vana -- vilja ändra nåt hemma. Vill inte ha färger längre, orkar liksom inte med något högenergiskt, inte ens några kuddar i soffan, utan vill bara ha det milt och lugnt. Det har jag i alla fall inbillat mig på sistone.

Och tester på Internet, det vet vi ju att de alltid har rätt! Härom dagen gjorde jag nåt test på telefonen i sängen, och har ingen aning om var det var, men jag fick fem färger som "svar" och när jag klickade på den jag tyckte bäst om kom det upp en färgskala som består av beige, grå och vintervit. Precis som jag vill ha det hemma just nu. Mer grå, mindre beige.

Och det här testet gjorde jag nyss, och fick i princip samma resultat. Det här är två av förslagsbilderna. Och färgerna är ljuvliga. Jag blir alldeles lugn. Jag som alltid varit en starka-färger-människa. Jag gillar fortfarande färger på kläder, men inte hemma. Tror det är för att jag vill, som Dorro kallar det, skala -- skala av, skala ner, lugna ner. Världen måste snurra långsammare om jag ska kunna hänga med. Så då börjar jag med att snurra långsamt hemma. (Se det framför er om ni vill fnissa lite.)




Inga kommentarer: