Nu kommer det bröllopsinlägg

Jag har bestämt mig för att ha åsikter om det mesta på dagens bröllop, så för enkelhetens skull delar jag upp inläggen i tematisk ordning.

Först tycker jag att Aftonbladet är idioter. (Ingen nyhet.) De skriver: "Kate fick konkurrens av Victoria." OK. Victoria är söt, men hon är en fjärt i rymden jämfört med det engelska kungahuset. Hon är absolut ingen konkurrens. Sverige är inte så viktigt som Aftonbladet tror. Men så fort de svenska kungliga visar sig nånstans så susar det i publiken, påstår Aftonbladet. "Vickan är alltid allas favorit" osv. Jag tror faktiskt det är en inte så mild överdrift.

Man fick se några bilder inifrån Buckingham Palace idag och visserligen kommer jag inte så väl ihåg hur Kungliga slottet ser ut inuti, men jag tror att engelska kungahuset är cirka 10 gånger rikare än vårt svenska kungahus. Och har sex gånger så många undersåtar som Lilliputtsverige.

Okej, men nu följer mina åsikter. Stay tuned!

Inga kommentarer: