Dagens ironiträning, kära läsare

Mikael lyssnade nyss på en låt med Jill Johnson, och vi kom överens om att vissas röster passar väldigt bra för det de sjunger, som Jill Johnson till country och Helen Sjöholm till svensk visa.

Från det tänkte jag tillbaka på den gången jag "träffade" Jill på ICA. Hon parkerade sin bil på ungefär samma gång som vi och jag hade aldrig sett förut att det fanns särskilda familjeplatser som var bredare (det här var första gången jag var på ICA i Fristad). Hon ställde sig där och började böka ut unge och barnvagn. Jag glodde lite för jag tyckte det var sån käck idé. Och sen inne i affären när jag såg henne igen kände jag igen vem det var.

Fast nu trodde hon säkert att jag glodde på henne för att hon var en kändis, fast jag faktiskt glodde på henne för att parkeringsplatsen var bred. Alla som känner mig förstår att jag intresserar mig mer för bekväma parkeringsplatser än för kändisar. Men det vet ju inte hon. Usch, vad pinsamt.

Inga kommentarer: