Nu ska vi prata om Anja igen

1. First name
Anja

2. Were you named after anyone?
Anja Notini, som kom ut med en kokbok när mamma och pappa inte kunde endas om mitt förnamn.

3. When did you last cry?
I förrgår, nej det var igår i bilen när jag fick så förfärligt ont i magen efter maten.

4. Do you like your handwriting?
Ja, riktigt mycket!

5. What is your favorite lunch meat?
Ska man ha särskilt kött till lunch...

6. Kids?
Inga egna, Mikaels fyra stora, och så älskar jag brorsans tvillingar och Mikaels barnbarn.

7. If you were another person, would you be friends with you?
Ja.

8. Do you have a journal?
Nej. Jo, en tacksamhetsdagbok som jag aldrig skriver i längre, och en andlighetsdagbok som jag också har glömt av.

9. Do you use sarcasm a lot?
Bara när det är oemotståndligt, typ att man pratar med en amerikan som inte fattar det.

10. Do you still have your tonsils?
Ja, alla bägge två. Men ingen blindtarm.

11. Would you bungee jump?
Förr hade jag sagt ja direkt, nu börjar jag nog bli för vuxenfeg.

12. What is your favorite cereal?
Gillar inte flingor nåt vidare, men Start går ner.

13. Do you untie your shoes when you take them off?
Helst inte.

14. Do you think you are strong?
Både mycket ja och nej. Stark som i öppna burkar? Nej. Stark som i härda ut med en värdelös kropp, ja. Och stark som i klara psyket, ja.

15. What is your favorite ice cream flavor?
Choklad, gärna med en kula citron eller hallon bredvid.

16. Shoe size
42 måste jag nog säga nu. När jag var smal räckte 41.

17. Red or pink?
Ja.

18. What is your least favorite thing about yourself?
Min vikt, för sjutton gubbar!

19. Who do you miss the most?
Mia & Bella.

20. Do you want everyone to send this back to you?
Nej. Det skulle bli rätt packat i inkorgen om alla svarade!

21. What color pants and shoes are you wearing?
Jeans, har inga skor på mig, men det blir vita Puma när jag ska gå ut snart

22. Last thing you ate?
Tre köttbullar med rödbetssallad.

23. What are you listening to right now?
Datorfläkten.

24. If you were a crayon, what color would you be?
Den där ceriserosalila färgen.

25. Favorite smell?
Mikaels nacke, nyklippt gräs, nybakade bullar, bebisar, blommor.

26. Who was the last person you talked to on the phone?
Mamma.

27. The first thing you notice about people you are attracted to?
Jag vet ärligt talat inte.

28. Do you like the person who sent this to you?
n/a

29. Favorite drinks?
hemgjord flädersaft, tveklöst

30. Favorite sport?
Vet inte.

31. Eye color?
Svenskt mesbruna

32. Hat size?
Ingen som helst aning. Men jag har rätt litet hövve.

33. Do you wear contacts?
Nej, bara när jag var yngre.

34. Favorite food?
Oxfilé med potatisgratäng, antagligen.

35. Last movie you watched at home (a VHS or DVD that you own)?
Nån sån där NicholasSparks-tårdrypare. Längesen.

36. Last movie you watched at the theater?
I rymden finns inga känslor, igår.

37. What color shirt are you wearing?
Blåvitrandig.

38. Summer or Winter?
Vinter.

39. Hugs or kisses?
Kramar är ett grundläggande behov.

40. Favorite dessert?
Brulépudding, citronpaj, hembakta semlor, hembakta bullar, chokladtårta (typ kletig)
41. Who is most likely to respond?
n/a

42. Least likely to?
Hon Kissi eller vad hon heter.

43. What books are you reading?
Total kontroll av David Baldacci.

44. What’s on your mousepad?
Har ingen. Har musen på en hög papper på köksbordet.

45. What did you watch last night on TV?
Tror inte jag såg på TV då. Surfade, löste sudoku och läste i min bok.

46. Favorite sounds?
När Mikael säger nåt gulligt. Eller när han säger Amen.

47. Rolling Stones or Beatles?
Beatles!!!!!!!!!!!!!!

48. Furthest you’ve been from home?
Västindien.

49. What’s your special talent?
Mina talanger är inte särskilt speciella, de är tvärtom rätt vanliga, men jag är glad för dem ändå!
50. When and where were you born?
17 juli 1970 på Sahlgrenska, Göteborg medelst planerat kejsarsnitt. Mamma och pappa bodde i V Frölunda då, på S Dragspelsgatan. Jag hade 50% chans att överleva och hon låg på sjukhus i typ tre månader.
51. What is the most romantic thing someone has done for you?
När Mikael rodde runt mig på sjön när vi hade ätit på Sundby gård.

52. What was your proudest childhood moment?
Minns inte faktiskt.

53. Stay home or go out?
Go out. Men inte så långt. Men bara för att jag är hemma jääääääääääämt.
54. Favorite movie?
P&P (eller Stolthet och fördom, för er icke-insatta)

Källa: Här

Inga kommentarer: