Dagens dos

Dos låter ju som medicin (och visst, dagens dos blev en Alvedon Forte och en Imigran, förutom de dussintals piller som ingår i morgondosen och sen i kvällsdosen, men dem orkar jag inte rapa upp, varken bokstavligt eller bildligt) men vi har fått annat till livs idag:

Kycklingsallad, som Mikael lagade
En rejält kladdig (men perfekt kladdig) chokladkaka, som ska stå i ugnen exakt 14 minuter, med hallon och grädde
Ett styck aposteltal, kryddat med diverse andra "kryddor", varav den bästa nog får anses vara Paul K O.
Grymt orgelspel och pre-/postludium av Nancy
Massa, massa folk att heja på (jag känner mig faktiskt hemma även i den här staven nuförtiden)
Språksnack med "barnen"
En för övrigt angenäm afton med folk som hette Olergård
Ett styck föda-barn-skrik när jag försökte resa mig upp ur stolen och stänga balkongdörren (ja, jag har ont i kroppen)
Roliga Spotify-låtar med Inside Out
En hjärna totalt inriktad på Sicilien.
Omålade naglar. Som vanligt. Jag hade verkligen bestämt mig. Men morgnar och jag är inte vänner.
Och för att fortsätta på det temat, mascara som är torr som fnöske men ändå lämnar ringar under mina ögon efter några timmar.
Ingen mjölk eller o'boy drucken. Men dagen är inte slut än. Fast det är jag.

Inga kommentarer: