Deppardag

Idag borde jag ligga och vila hela dagen. Det var mastigt igår med konferensen, och fast M lagade maten på kvällen var det också för mycket -- bara det att jag satt upp på en stol i ett par timmar var way over the top.

Men det måste packas inför resan. Och så ska vi åka hemifrån imorgon klockan fem. På morgonen. Jag säger inte ens nåt om det. På bröllopsresan hade jag minnesbortfall från första dagen. Det är så läskigt.

Och av nån anledning -- övertrötthet kombinerat med resestress antar jag -- så är jag superdeppig. Har bara lust att sluta andas. Får koncentrera mig för att inte börja gråta. Skitkropp å va kass!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sen att jag såg PS:s status på FB gjorde ju inte nåt bättre. Hon har också ME och har en sån där dag när hon bara önskar att hon kunde leva, typ sådär som vanliga människor. Gå ut med hunden, gå på bio, inget märkvärdigt.

Och så tror jag att jag har migrän också. Ska jag fortsätta ha migrän med bultande huvudvärk och sjukdomskänsla i kroppen, eller ska jag ta piller. Då blir jag sovtrött och halvt förlamad i armarna de närmaste timmarna. Om en dryg vecka ska jag i alla fall få nytt botox, och den här andra sorten hjälper till och med ännu bättre än den ursprungliga. Så som klok, förnuftig människa borde jag inte klaga.

Men idag vill jag så gärna säga bollocks.

-Snyft.

1 kommentar:

AL sa...

håller tummarna för att du har minnesbortfall från deppdagen men minns en underbar resa i slutet av veckan!