49 personal branding questions

En del av frågorna är lite underliga för mitt sammanhang, så jag tolkar dem lite som jag vill emellanåt. Några skippar jag helt enkelt.

1.What makes you indispensable?
Min personlighet, min individuella "unikhet". För Mikael är jag i alla fall indespensable.

2.What ways do you provide value?
Jag glädjer människor. Det känns riktigt fjantigt att svara på den här frågan. Men Jante ska slipas bort!!
3.How are you differentiated?

4.Do you lead or follow the crowd?
Follow, utan tvekan. Men lika mycket utan tvekan tar jag rodret om jag tycker att gruppen slösar tid och det inte finns nån ledare alternativt en dålig ledare.
5.What does status quo mean to you?
Ingen utveckling, inget risktagande. Men att stanna upp i något bekant, en vilopaus från "kampen". Släppa pilbågen lite så strängen inte är spänd jämt.

6.Why are you the best?
Det är bara jag som kan vara jag.

7.Why should anybody listen to you?
Jag är vis och rolig.

8.Do you like to try new things?
Sådär. Lite feg, ju.

9.When was the last time you read a book?
Igår kväll vill jag skriva, men det var igår natt, eller rentav imorse...
10.How do you communicate your value?
Jag säger ifrån när jag inte behandlas som ett "värdeobjekt". Jag ger mig själv komplimanger när jag tycker jag förtjänar det, och efterfrågar dem rentav när jag behöver någon annans lovpris också.

11.What are the trends shaping the new economy?

12.How can you position yourself for these trends?

13.What do you find when you Google yourself (ego search)?
Mest mina egna blogginlägg och kommentarer på andras bloggar.

14.What are your goals? Stretch goals?

15.What is your written plan to reach them?

16.Have you taken action yet?

17.What kind of company do you work for? Visionary or Dinosaur?

18.Do you Google, Bing, or Yahoo?
Google, såklart.

19.How many substantive virtual connections do you have?
Några

20.Are you networking with influencers?
Nope.

21.Do you follow at least 20 blogs in your field?
Tja, följer 20 bloggar gör jag, men exakt hur relevanta de är vet jag inte. Min hjärna orkar inte följa alla de där bok-, författar- och utgivarbloggarna som jag gillar. Det är lättare att titta på bilder av mode, inredning eller mat.

22.Are you commenting on blogs a few times a week?
Inte riktigt

23.When was the last time you wrote something someone disagreed with?
Jag tror nu i veckan, om försäkringskassan, men ingen har skrivit en kommentar med mothugg, fast jag är säker på att det finns.

24.What are the big ideas in your head? Do you have any?
Böcker! Flera stycken!

25.Do you have a fire in your belly?
Nej, men en öppen spis. Jag kan elda i den, men också låta den falna lite, när hälsan så kräver.

26.If not, how can you light a fire in your belly?
Bara jag börjar tänka så sätts entusiasmen på.

27.Do you enjoy your job?
I would if I had one. Ibland tänker jag att jag kan väl översätta bara lite, och så nästa dag orkar jag inte duscha, och så kommer jag tillbaka till verkligheten igen.

28.Are you going through the motions?

29.Can you name 5 social networks and how they work?
Nej, bara Facebook och Twitter.

30.What new things are you learning?
Hur män talar, eller specifikt hur Mikael talar och hur jag själv talar.
Hur man undviker att få panik och ångest för svåra saker i ens liv.

31.Do you think?
Jämt, massor. Olika kvalitet dock. Och svårt med koncentrationen.

32.What is your personal brand?
33.Are you monitoring the Web with alerts?

34.How are you promoting your personal brand?

35.Do you have a personal brand?

36.Where do you want to be 1, 5, 10 ,etc years from today?
Med Mikael och ett leende. Det är huvudsaken. Sen ville jag gärna bo i ett hus i skogen och gärna vara lite piggare och friskare än jag är.

37.When was the last time you failed?
I förrgår när jag var arg på Mikael.

38.When was the last time you tried something new?
Igår. Såg en svensk film på bio som jag älskade!

39.When you don’t know the answer to something do you Google it?
Självklart.

40.Do you believe in creating your circumstances?
Ja, det gör jag, men jag tror inte att man kan tvinga sina omständigheter. Alla kan inte bli president eller tennisproffs. Alla kan inte ens vara friska!

41.What successful people do you admire and model?
Framgång är för mig inte pengar eller bilar eller ett stort, fint hus. Fattig behöver man väl kanske inte vara, men bara man har så man klarar sig så är lycka tusen gånger viktigare. Jag kräver inte heller framgång i mitt eget liv för att kunna vara lycklig. Om jag till exempel fick en bok utgiven skulle jag såklart bli superglad, men inte för själva utgivandet och pengarna jag skulle få, även om jag inte tror att man får särskilt mycket som okänd författare, utan för bedriften i sig.

42.What do you bring to the world that is truly yours?
Ord. Det är allt jag har och allt jag vill ha.

43.Do you rank first for your name in Google?
Jäpp. Men när jag hette Klarin var det en Anja Klarin Henricsen som är nån forskare i Finland och som dök upp jämsides med mig.

44.Do you have a blog?
Flera till och med. Med varierande uppdateringsstatus och framgång.

45.Can you create a blog?
duh

46.Can you write an eBook on something you are knowledgeable about?
Ja, det skulle jag nog kunna. Teoretiskt. Och jag har redan haft en idé som inte gick för en sån bok publicerades efter ett par månader efter att jag fått idén, men jag har också en annan idé som jag fortfarande är relativt ensam om. Men det hänger på orken, denna ork!!!

47.Have you asked to be a guest author on a prominent blog?
Haha, nej.

48.Have you been told no in the last month? If not you are not taking enough chances.
Hmm. Vilken intressant fråga!!! Den öppnar för ett helt nytt synsätt!

49.How long until you take action?
Rätt länge. Feg var det här, ja.
 
 
Källa: Personal Branding Blog

1 kommentar:

Andrea Jovell sa...

Vilken kul idé att lägga ut dina svar. Tack för kul läsning.